torsdag 10 januari 2013

En liten semester

Det här inlägget borde publicerats i söndags.
Så har vi återigen packat väskorna för att åka till Mönsterås. Gjort assistenterna lediga och tagit klivet för en "normal" familjeutflykt.
Första dagen här åkte vi till Kalmar, det var inte en hit. Vet inte riktigt varför jag kom på den idén. Andra dagen gick vi till vattenpasset som de har här i Mönsterås. Malte jublade redan i omklädningsrummet. Det här var kul! Jag åkte vattenrutchbana med pojken. Fy fan. Det var den snabbaste rutschkana jag någonsin åkt. Väl nere i poolen hamnade vi båda under vatten. Jag blev chockad. Malte tog minst skada fast det känns och såg ut som om han råkade mest illa ut. På kvällen var Matildas föräldrar här och vi åt fantastisk god oxfilé.
Igår var vi i stallet, båda pojkarna red på häst och Malte tog även en tur på fyrhjuling med pappa.
Idag ska vi åka hem.
Det ska bara bli dag först. Nu är kl snart 5. Jag har legat vaken med Widar sen 03:30. Nu ska jag få honom somna om och sen försöka få Malte att somna om.
Nackdelen med att vara utan assistent är ju nätterna. Matpumpen, lägesförändringar och uppvaknande. Vi sover inte så mycket då vi är med båda barnen själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar