söndag 16 december 2012

Något unikt, magiskt...

Igår hade vi en härlig dag tillsammans.

Först en värdelös natt, Widar vaknade vid 01 och var vaken fram till 05! Fredrik jobbde, som tur var så sov Tina över, så kl 03 fick hon ta på sig avlösarkostymen och ta över. Jag mitt dumma pucko hade suttit uppe till midnatt och tittat på TV, så jag hade inte hunnit somna innan han vaknade. Så, jag gick och la mig i Widars säng och fick ihop 3,5 timmars sömn innan det var dags att lösa av assistenten för Malte.

Båda pojkarna tog sovmorgon så vi hann äta frukost i lugn och ro, Fredrik hann hem, skotta och äta med oss.

På med varma kläder och så slängde vi ner pojkarna i varsin pulka och iväg för att köpa gran! Undrar om det någonsin kommer kunna inträffa igen? Det var så mysigt att kunna ta dom i pulka!

Väl hemma så gick hela dagen till städning och klä julgranen. Att klä granen var nig något av det roligaste och tokigaste Malte varit med om. Allt vi visade som vi tänkte hänga upp tyckte han var roligt. Under hela tiden satt han och titta, skratta och sög på armen (tecken för att han är tillfreds, har skoj och känner gemenskap). Min fina prins, denna kväll gav minnen för livet!

Nu är det plusgrader ute! Jag vill verkligen inte att snön ska försvinna, det är så fint, ger julstämning och ger mig en känsla av att naturen kan vara snäll, vacker och stilla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar