söndag 23 september 2012

Utflykt

Vaknar, Tankarna börjar redan organisera för packning. Vi ska till Kolmården, hela familjen och farmor och farfar. Lilleman vill inte alls ligga själv, känner kanske på sig att något ska hända. Får be farmor och farfar komma tidigare hem och underhålla trollen så vi får ner ALLT i väskor.
En väska per barn i bilen med matsäck, ombyte och katastrofkit. Så en väska per barn med kläder, mat, mediciner, blöjor och tillbehör för att klara av utomhusvistele och bad i dagarna två...
Just det, jag kanske skall göra mig själv i ordning och packa ner något till mig själv. Tre tröjor, trosor, mysbyxor och baddräkt. Sminka mig kommer jag ändå inte hinna, inte heller läsa.
På väg hemifrån så åker vi och postar det där brevet till LSS-handläggaren, returnerar ett paket till ELLOS och postar ansökan om autogiro för hyran. ALLT ska vi komma ihåg. Under bilfärden till Kolmården, ca 4 timmar med "rast" så hinner vi med en del "måste" samtal.
Juristen på Humana
SSK på habiliteringen
Skatteverket-det strutar med vår folkbokföring vilket gör att det strilar med att ansöka om dagis för Widar.
Folktandvården Olskroken, båda barnen har fått kallelse dit, måste avokas
Folktandvården i Partille, får lista oss på nytt ställe
Ringa Nallen, avoka en natt i oktober då PH-mätning ska göras, önska en ny nallen natt.
Så hann jag prata med mamma också.

Det är en stressig tillvaro, alltid finns det något att göra, massa att hålla i huvudet.

Här, på kolmården checkade vi in vid 15 tiden, fredag eftermiddag. Då la ag ifrån mig telefonen, de flesta som jobbar kring oss tar helg då, så då kan vi ägna tiden åt att vara föräldrar.

Vi hopade i badet med Malte! Och käkade sen middag och matade honom hos farmor och farfar. Ag passade på att göra en ansiktsbehandling.
På lördagen, igår, regnade det HELA dagen. Vi gick trots allt upp i parken och kolad runt lite, men blev anskaffning snabbt frusna och gick tillbaka till hotellet. Det ar underbart skönt att glida ner i en arm bubbelpool och se killarna njuta!
Efter badet lämnade vi in två trötta barn hos armor och farfar och fick då varsin halvtimme egentlig och varsin halvtimmes massage. Det finns små korta stunder för avkoppling och avslappning, många gånger så missar jag dom för allt annat som finns att göra, men när jag lyckas fånga dom så är det så skönt att göra ingenting!

Tidigt, tidigt i morse vaknade Widar med mycket sprallighet i kroppen. Nu har han fått leka av sig lite och har blivit lite lugnare i sin kropp.
Jag har naturligtvis fångat stunden med att börja organisera packningen för hemfärd, inga minuter går till spillo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar