onsdag 18 april 2012

Nya erfarenheter

Fy fasiken vilken helg och start på veckan vi haft. Knappt sovit, Widar har varit skit grinig och Malte är sjuk. Widar har haft skit jobbigt med något som stör honom vilket gjort honom stel, ryckig och i vissa stunder så ser det ut som om han försöker vrida sig ur sin egna kropp. Igår fick jag tag på Mia för att rådfråga kring medicinering till Widar. Vi kom överens om att prova kloral rekralt, men så igår kväll blev det aldrig aktuellt...
Malte ligger inne, sin första lunginflammation. Min stora pojk, vätskedropp, syrgas och antibiotika. Han är så tålig.
På ett sett så känns det väldigt skönt att de hittat något, han har ju varit i sämre tillstånd utan att hitta något, nu kan han få hjälp med antibiotika, bara han svarar bra på den! Mamma ligger med honom på sjukhuset över denna natten.

Jag har så ont i kroppen efter dessa tuffa dagar då båda pojkarna varit stela, tror jag fått inflammation i muskeln på över armen. Jag har konstant ont i huvudet och är yr stundtals. Axlar, nacke och skuldror känns stela och värker efter att varit spända för mycket och för länge. Nu är det svårt att slappna av. Och dessutom har jag svårt att hitta tid, motivation och ork för att gå och träna nu...

Känns som om hela familjens hälsa står på spel inför torsdagens möte med socialtjänsten. Vi ligger så mycket efter av återhämtning. Jag luskar så att hi får akut hjälp, kan lära upp, lära känna, lära acceptera personal hemma för att sen sakta återhämta oss, slappna av och få ork att ta tag i mitt egna mående och orka ta tag i min i h Fredriks relation och kanske till och med bygga upp lite reservkraft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar