tisdag 20 mars 2012

Mars

Småländskt besök, kroppkakor, spa helg, bakfylla, oro, ångest, sjuk och död får summera första halvan av mars. Jag livade Matilda att skriva att det var gott med kroppkakor, bättre än vad jag någonsin kunde tänka.

Det har gått en vecka sen jag fick det tråkiga sms:et som meddelade Coralls död. Jag tänker på familjen varje dag. Träningen brukar fungera som en syssla ett ställe där jag slipper tänka och där tankarna håller sig borta. Men tankar på Corall och familjen har inte lyckats tränga undan. De lever mitt i ett kaos just nu och kommer inte undan det. Hur eller vad de än gör. Jag önskar bara att de kommer ur krisen och kaoset utan men och sen kan lära sig leva med förlusten och sorgen. Corall har nog lärt dem och visat dem en värld som de annars inte skulle besöka. Fina Corall, skratta, spring, hoppa och sjung i himlen, en dag möts vi igen.

Så kom då det där dygnet då ett gäng funkis morsor skulle träffad och unna sig ett dygn utan barn. Vilket dygn det blev! Vi fick pratat om livet, vårt liv, och det var skönt att känna av liknelser av en vardag! Vi ockuperade en utomhus bassäng i några timmar, de som vågade sig ut simmade snabbt in, det är inte många som orkar dela bår vardag, och om man kan så drar man nog snabbt sig undan :). Vi pratade om våra älskade barn, både de som lever och de som inte delar samma värld som oss. Den gemenskapen och den bekräftelsen som blir mellan oss har jag svårt att genuint hitta hos någon annan av våra vänner.
...dock så fick jag lära om den hårda vägen att det var längesen jag drack alkohol från tidig eftermiddag till sen kväll. Jag var lite bakis i två dagar! Men det var det värt:)

Nu får vi planera nästa tillfälle för avkoppling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar