fredag 9 mars 2012

Jösses! I måndags var vi på visning av ett hus, ett perfekt hus för oss! Oj oj oj vad jag tänkt på detta hus hela veckan! Jag har drömt om det, jag har sett oss leva i huset. Nu är budgivningen klar. Vi gav första budet och sen blev vi snabbt utslagna. MEN, vi hade en speciell plats hos säljarna, på grund av att vi är i behov av just det huset. När budgivningen gått upp 120 000kr så sa mäklaren att nu är budgivningen uppe i så mycket pengar att säljaren kommer tänka mer på sin egen ekonomi än vårt behov. slutbudet blev 375 000kr mer än utgångsbudet. Det tuffaste med att se ett sådant där "perfekt" hus passera gör att det är svårt att se potential i något annat hus just nu. Så nu får det bli lite paus i husletandet. ...men, mäklaren har ännu inte ringt oss och sagt att det är klart, så jag hoppas fortfarande, och tänker på huset hela tiden, tänk om! Mirakel kan ju ske! Eller? Nu är Mars här och det betyder att våra småländska vänner är här i GBG och tränar! De han knappt köra in i Göteborg innan vi slängde barnen i famnen på dem! Det är få människor runt om oss som det känns så naturligt och tryggt att lämna barnen till! Helt underbart! Imorgon skall vi visa Ester Eldorado! Ester och hennes familj skall visa oss hur man äter kroppkakor! Malte har idag varit på förskolan en sväng. Han hade naturligtvis svårt att andas där med så han fick sitta i sin sulky i hallen med dörren öppen, för det var där det funkade bäst med andningen. Lille skrutt, när skall det ta slut? Det var dock väldigt skönt att få den avlastningen ett par timmar som gick då han var där. Väl hemma så lugnade andningen ner sig lite efter inhalationer. Så ikväll eller i natt hoppas jag inte vi behöver åka in och få hjälp att andas. I onsdags kväll och natt var vi uppe på akuten med Malte för att hjälpa honom med andningen. Vi fick träffa en SSK efter 10 minuter och en läkare efter kanske 30 minuter efter vi kommit in, det blev en hel del inhalationer samt tabletter innan vi tyckte det blev aningen bättre. Vi blev erbjudna att bli inlagda men valde att åka hem. Vi var så trötta! Jag ser en bild framför mig då jag står lutad mot en vägg, med Malte hängande över min axel, där blundar jag och försöker få lite vila... det var så svårt att hålla ögonen öppna! Jag överhörde en SSK som sa till en pappa att hon rekommenderade honom söka på jourcentral istället då det var 6 timmars väntetid på akuten. Vi var där i 4 timmar och han då träffa läkare 5 gånger! det säger en del om prioriteringen som Malte får... Idag har vi skrivit på papper för att låta Humana ansöka om personlig assistans för Malte! Nu skall de jobba! Mamma har varit här i två nätter och avlastat. Det är så skönt att släppa efter och få hjälp på natten! Nästa vecka hoppas jag kunna komma tillbaka till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar