fredag 16 mars 2012

Jag vill bara skrika rätt ut!!!!!

Idag är det fredag, klockan är nu 05:24. Malte är vaken sen en timma, har fått andas och sin avslappningsmedicun men han verkar ha sovit klart. Innan han vaknade hade Widar precis somnat om efter att ha ätit och krånglat lite, så jag har varit vaken sen 03:20.
Fredrik jobbar, eller, är på brandstationen och sover. Idag ska jag jobba! Kul efter en spdanhär natt....:(

När jag har så här jobbigt och tycker synd om mig själv, då blir jag helt vansinnig på hur trögt samhällssystemen fungerar. Ansökan om avlastning till socialtjänsten är inte gjord, den ligger på en kurators bord, hon skulle hjälpa oss. När fen väl är inskickad har socialtjänsten 4 månader på sug att göra sin utredning! Om 4 månader kan vårt liv se helt annorlunda ut... Få kanske vi inte orkat längre, vi kan ha gett upp, vi kan ha skadat varandra så pass mycket att vi inte ser en återvändo. Kan inte kuratorn bara göra en muntlig anmälan, socialtjänsten kommer hit och efter det gör sin utredning. Varför måste vi sitta och berätta, om och om igen om hur vi har det och vad det är som inte fungerar och motivera varför vad vi behöver för avlastning.

Så blir jag förbannad på poseidon, detta ska vara ett tillgänglighetshus. Så fan heller! Dörrar som är tröga att öppna, inga dörröppnare, trånga utrymmen, hiss som går sönder, fuskbygge som skall repareras, inga solskydd så lägenheten blir så varm att man inte kan vistas i den, fönster som inte går att låsa i öppna lägen så man kan inte öppna och vädra.

Jag tror jag närmar mig ett psykbryt. Jag kan läsa rätt många signaler för att jag inte mår bra. Jag har super kort stubin, typ ingen alls, jag blir super lätt stressad, klarar inte av ljud, radio, surr, pratiga miljöer. Jag känner mig vansinnigt arg på pojkarna när fe "krånglar" så jag måste lämna dom för jag litar inte på mig själv. Jag skriker argt, jag är skit låg nivå i min kommunikation med Fredrik, jag tappar ord, jag är trögfattad, jag kan inte hänga med i nyheterna det är för mycket information på en gång. Igår kastade jag och slog i tvättkorgen helt galet.

Imorgon är det lördag då ska jag åka iväg hemmiljön ett dygn. Så skönt ska det bli! Och välbehövligt. Widar ska vi skicka till Jönköping idag och Malte får vara hemma ned Fredrik och ha en riktig myssgund tillsammans, bara de två!

Samtidigt som mitt liv känns pyssligt och jobbigt just nu så tänker jag på våra vänner vars dotter gick bort i måndags, bara 2,5 år... Visst mina ungar är gräsligt dåliga på att diva på nätterna, men de lever.. !

<3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Å älskade vän! Jag lider med dig och önskar att jag kunde vara din avlastning!
    Förstår dig så väl...och hör ju att du är på väg att bryta ihop!
    Vi ska ta hand om dig imorgon..och du ska få sova en hel natt (om inte Katarina går i sömnen och väcker dig, haha)
    kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ring direkt till LSS-handläggaren/socialtjänsten. Ni behöver inte vänta på en kurator, absolut inte. Ta med kopior på alla papper med en gång, så borde de kunna fatta ett snabbt beslut. Hos mig tar det i princip aldrig fyra månader att få ett beslut. Kuratorn kan ju komplettera sen, en kurator ska ju hjälpa, inte göra så det tar längre tid. KRAM!

    SvaraRadera