lördag 3 mars 2012

en febrig lördag...

Idag skulle Malte varit på Nallen och Widar hos farmor och farfar. Vi skulle promenerat till fiskekyrkan, ätit lunch där och köpt god middag och skaldjur till "snacks".

Men... Malte har feber, är inte på Nallen, har inte varit på förskolan på hela veckan.

Men... vi har planerat och trixat så vi fick barnvakt så vi kunde gå och träna dubbla pass på förmiddagen. Det blev bilen till fiskekyrkan och inhandlat "snackset". Widar är hos farmor och farfar. Malte är hemma.

Men... det känns ändå som avlösning och avkoppling att bara ha ett barn hemma. Vi kom på oss själva tidigare i veckan att vi båda tänkt tanken om hur och vad vi upplevde som jobbigt när vi bara hade Malte?! I jämförelse med att ha båda våra barn så var ju att bara ha Malte en walk in the park...

Men...jag har bestämt mig för att njuta av Widar som bebis. Jag försöker påminna mig själv med att leva i nuet. Vi är just i detta nu, på samma nivå, i samma stim, i samma båt och ror lika hårt.

Så har jag hittat en person som jag gärna läser böcker av just nu, Tomas Sjödin. En pappa som förlorat två av fem barn i en hjärnsjukdom. Han är dessutom pastor och skriver många kloka ord om livet och hur man kan förhålla sig till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar