måndag 20 februari 2012

Nätter

...det är säkert tjatigt... men nu har vi en period med jobbiga nätter, igen. Malte har skit jobbigt att komma till ro på kvällen och kräver minst dubbla doser koral. Han somnar runt 21. Widar är super trött redan vid. 19, vi försöker hålla honom vaken och börjar lägga honom vid 20, efter lite ersättning. 23 är maten klar, då går vi och lägger oss. Runt midnatt vaknar Widar och vill ha mat, somnar om bäst hos oss i sängen. Runt 03-04 vaknar båda igen. Då är de vakna i ca 2 timmar. Dags att sätta på maten och cid 07 gå upp. Som sagt, just nu sover vi typ ingenting. Vi är vansinniga och jävligt trötta. I går kväll gick jag och la mig kl 23, blev väckt 00:15, försökte få Widar att somna om, gick upp och mata honom 00:45. Somnade igen 01:30. Vaknade av Malte 03:40, hick och la mig vid 04. Märkte då att Widar var på väg att vakna. Försöktefå honom att somna om men fick återigen ge med mig och gå upp. Nu verkar det som om han somnar om i min famn. Om 30 minuter ska maten på, så det är ingen ide att gå och lägga sig ännu... Inatt är det iallafall nallen natt och en mindre att ta hand om. Jag och Fredrik ska äta på Leonardo ikväll efter att han har slutat jobba. Undra om vi orkar göra ett mysigt restaurang besök? Vi lär väl sitta där, as trötta, och knappt prata med varandra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar