onsdag 7 december 2011

glömd tvätt

Nu är det ny vecka, förskola, Nallen, förskola och hämta hem prinsen. Ingen feber, lämnade en glad och pigg pojk i måndags som verkligen visade sjukgymnast och arbetsterapeut sin bästa och mest arbetssamma sida!De var på förskolan på måndagmorgon så jag stannade kvar och tjatade lite på dem, om olika hjälpmedel och tillbehör som jag vill att Malte skal få :) Tror jag får min vilja igenom :)

Idag kom en trött pojk hem med mycket ofrivilliga rörelser och stela muskler i kroppen, trots medicin så kunde han inte slappna av helt. Men så gick strömmen här hemma, precis efter han ätit färdigt, det tyckte han var grymt spännande och glömde bort att han borde spy och satt istället med båda händerna i munnen :)

Annat var det med den lilla pojken, han blev totalt galen när strömmen gick, kanske mer på grund av magknip än att det var mörkt. Han har den senaste veckan ätit sämre och hostar mycket, verkar besvärad av slem. Igår tittade jag han i munnen och såg, vad jag tror är, svamp. Så idag gick jag och köpte vichy vatten som han fått, och säkert svalt en hel del luft och med det magknip.

Jag hade ringt hit farmor då de båda inte var på sina bästa humör, hon den stackarn var i hissen då strömmen gick, så där satt hon i en kvart i mörkret och mådde dåligt...

Vilken eftermiddag!

...och så var det ju det där med hur man vårdar varandra som par och föräldrar när livet är som vårt liv är. Just nu går vi nog mest ner i en negativ spiral och är arga på varandra och ser brister istället för något annat hos varandra...

Nu ligger alla tre och sover, jag är vaken, glömde av att jag satte på en maskin tvätt tidigare ikväll, så nu får jag sitta uppe och vänta på att den skall torka i tumlaren innan jag kan hämta tvätten och få gå och lägga mig. Men! Jag är ganska pigg. Igår när Malte var på Nallen så hade Widar en ganska bra natt, var uppe en gång och käkade och somnade om ganska fort efteråt och sov till 9 idag! Så mycket har jag nog inte sovit sen innan jag blev gravid :)

5 kommentarer:

  1. Hej. Låter dumt men jag vill bara tacka för att jag hittat din blogg. Blev mamma första gången i augusti till en dotter med en cp-skada. Kände mig ensam tills jag hittade din blogg. Så tack!

    Christel

    SvaraRadera
  2. Tack Christel! Välkommen till CP världen! Vad bra att min blogg har fler funktioner än att jag skall kunna skriva av mig, sortera tankar och kunna läsa bakåt i tiden. Jag har massa tips om hur du hittar fler föräldrar, är du intresserad?

    SvaraRadera
  3. Ja tack! Jag hittade forumet på familjeliv, där jag även hittade adressen hit. Jag har väl inte vågat ta tag i mer än så innan men har du tips så tar jag tacksamt emot de nu!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du hittat forumet på familjeliv, där tipsar även trådstaartaren om en mail lista...

    maila mig privat så skall jag tipsa dig ordentligt :) Även om du har mer privata funderingar eller vill få ur dig lite frustration så är det bara låta tangentbordet smattra!

    louisegbg@hotmail.com

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Hej Igen Christel

    Om du har skickat ett mail till mig så får du göra det en gång till... jag kan ha rensat bort det i farten...

    SvaraRadera