fredag 23 december 2011

Dan före dan...

Så har jag varit själv inatt med pojkarna.

Igår kväll hände något mycket ovanligt, Malte somnade själv, liggandes i sin säng, utan att spänna sig, utan att skrika och utan att gråta. Bara slappnade av och somnade!

När den ena sonen sköter en kväll snyggt så ser den andra till att krångla ordentligt. Widar skrek och var allmänt gnällig hela kvällen, vid 23 fick jag honom någorlunda lugn och slumrande till sin säng.

Jag kom i säng runt midnatt, Malte vaknade 2:30, tog ca 30 minuter att få honom att somna om, det krävdes lite inhalationer nuförtiden på natten. Tillbaka i sängen, höll precis på att somna om då Widar vaknade och ville ha mat. Sen ville han inte riktigt somna om. 04:16 tittade jag sista gången på klockan, då log han i min famn i sängen, sen slumrade jag nog till, vaknade vid 5 då klockan ringde, dags att sätta på Maltes mat. Jag la försiktigt Widar i sin säng och hann tänka att jag nu skulle sova gott i 2 timmar undertiden maten gick in... då vaknade grinOlle... Sen började Malte bli orolig i sängen, så var cirkusen igång!

När jag är här hemma, ensam på nätterna och tålamodsprövars, så blir jag så grymt irriterad på Fredrik (!) Dels för att han aldrig varit ensam med båda pojkarna någon natt, men framförallt för att han kan bli så trött på dem på kvällarna då de är lite griniga och krånglar... han vet fan i mig inte vad han lackar ut på...
Efter en liten stund när jag varit irriterad på Fredrik, som inte är hemma, så lägger sig irritationen och så är allt som vanligt igen. På ett sätt är det väl bra att jag blir irriterad på F som inte är hemma istället för på barnen, som håller mig vaken och krånglar.

Idag åker vi till Jönköping! Det skall bli så skönt att få avlastning, av mamma som orkar avlasta och gör det till 110% utan att bli irriterad eller trött på pojkarna.

...nu 07:20 sover båda pojkarna igen... Widar fullt påklädd ovanpå sin bäddade säng, Malte nerbäddad i sin säng. Jag sitter med en kopp kaffe, snart kommer Fredrik hem och vi skall packa...

God Jävla Jul...

2 kommentarer:

  1. Jag känner allt för väl igen irritationen på sin rspektive!

    God Jul till er från mölndal!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får det bra i jönköping och att ni får sitta lite granna å bara klia er i naveln!!

    Kram Lena

    SvaraRadera