onsdag 23 november 2011

Sjukstuga

Igår kom Malte hem från Nallen och förskolan, han hade inte fått behålla någon mat och var väldigt rosslig. Här kräktes han upp allt vi gav honom också... och med en gång så hamnar jag och Fredrik i en ond spiral om att "vad lever Malte för liv" Är han någonsin lycklig" "ska vi ha det så här alltid" "å vad vi är trötta på att torka spyor" "nu lär vi leva i ett helvete i ett halvår framöver innan vi intalar oss att det är bra igen" "nu kommer vi få helvetes nätter"

I natt blev det en jobbig natt, Widar var lite grinig och Malte fick feber... Så vi satt uppe med var sitt barn mitt i natten och hade inte mysigt...

Idag hade Malte förhöjd temp på morgonen men är ganska glad nu på förmiddagen. Har behållit hela natt målet (vi minskade det från 230ml till 200ml)hela morgon målet och halva lunchen. Han är extra orolig i kroppen dock med en hel del ofrivilliga rörelser.

11:15 fick Widar sin första vaccination och är rejält grinig! Nu fick jag honom att somna i sängen! Så nu väntar vi på feber hos honom också!

Ikväll skall jag hemifrån en stund iaf! Jag skall gå på mitt första boxpass för i år! Ser verkligen fram emot att slåss lite :)

...jag skulle aldrig skrivit att Malte var glad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar