måndag 28 november 2011

Partille....

Vi har sökt och fått erbjudande om en lägenhet i Partille. Ett nytt område i Öjersjö som byggs i detta nu. En 4:a, 83 kvm, med en bra planlösning för framtiden, bottenplan, nära ambulans, F:s jobb och hyfsat nära barnsjukhuset och mitt jobb. I och med erbjudandet och att Partillebo nu skickat hem hyreskontrakt så var jag ju tvungen att kolla av hur det ser ut med specialförskola och korttidshem i den kommunen. Ringde verksamhetschefen för skolan som sa att det troligtvis inte skulle vara några som helst problem för Partille kommun att betala för att Malte skall fortsätta gå på Bällskär. Idag pratade jag med den (observera att det bara är en) LSS handläggare som har hand om barn under 12 år, Berit. Hon sa att barn som går på bällskär och har nallen som korttidshem brukar ha så omfattande funktionshinder att de inte kan tillgodose omsorgen bättre än Nallen eller Broströmsgården. De brukar köpa platser där när det handlar om barn med den beskrivningen somjag snabbt gav av Malte.
Så, trots att jag inte fått några som helst lovord, så har de i alla fall berättat att det skulle kunna vara så att vi flyttar och byter kommun, men att Malte får gå kvar på bällskär och nallen, vilket känns otroligt skönt!

Dessutom så var denna Berit hur TREVLIG som helst! Hjälpsam, berättade hur jag skulle gå till väga med en förhandsansökan. Välkomnade oss till Partille! Hon avslutade samtalet med att säga; jag ser fram emot att ta emot din ansökan och träffa er under nästa år!
Nu är jag redo att skriva under kontraktet. Tänk att det skall vara en Berit för att inge förtroende, kompetens och professionalitet!

Idag har det hänt en olycka på Fredriks jobb, TACK GODE GUD att det INTE är Fredrik som är direkt drabbad... men jag tänker på killens sambo och barn... måtte det gå bra! Ett misstag, en olycka, kunde lika gärna varit Fredrik... oj vad livet är skört...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar