söndag 3 juli 2011

tiden går så fort, änndå så långsamt, allt är bra, änndå så jobbigt

Jag vill föda barn nu! Jag orkar inte vara gravid mer, det är mycket mer påfrestande att vara gravid igen än vad jag trodde... samtidigt så har det gått väldigt fort! Det är bara 45 dagar kvar till BF.

Det är kvavt och varmt i GBG, F jobbar så jag har ingen bil hemma. Jag hinner knappt upp ur sängen innan fötterna svullnat och ömmar, jag har inget tålamod och prinsen är lika grinig över värmen som jag. Jag måste ut. Jag måste göra något som prinsen gillar och stimulera honom, men jag orkar inte. Jag sitter och värderar att ha en grinig son och vara hemma och en glad son och gå ut... det känns lika jobbigt att gå ut som att han honom grinig hemma... så detta väder, vet ju inte riktigt när det brakar lös och dessutom så min lilla urinblåsa som ständigt utsätts för tryck och inte klarar långa stunder utan att behövas tömmas, så utflykten blir kort, om den blir av...

Prinsen får inte plats i famnen. Han har fattat att om han skriker så kräks han och börjar han hulka så tar vi upp honom, vilket innebär att han vägrar sitta i sin matstol. Eftersom jag inte kan ha honom i famnen så blir det kräks, över hela honom, över hela stolen, ner på golvet och förstås, ett illvrål av skrik. Så in i duschen, ännu värre stol, duscha, hålla fast, akta hälen (skoskav) samtidigt! Efter att fått ordning på prinsen, dags att byta klädsel på stolen, torka stolen och torka golv. Snart får han ingen mat på dagen...

Jag vill ha tillbaka mitt tålamod, jag vill bli av med den oflexibla magen, som bara är i vägen. Jag vill få tillbaka orken att orka.
Jag vet att det inte sker då jag fött, men då är jag på god väg iaf...

...och så denna jävla lägenhet som är såååååå varm!!!! Bygga hyreshus 2011 med så dålig ventilation som här borde vara förbjudet! Fönsterna i köket är stora och ger mycket ljusinsläpp, de går att öppna men inte att låsa i öppet läge!!! Det finns inga persienner i dem så man kan stänga ute solen. I trapphuset har arkitekten missat att tänka ventilation så där är varmt och så stilla luft som i en bastu.

Fy vad gnälligt detta inlägg blev, men så är livet just nu, just idag...

Imorgon börjar prinsen sista vecka på förskolan innan sommarlovet och sista natten på Nallen. Vad jag skall njuta! För det är just nu, för en vecka sedan som vi åkte bort över natten och njöt på riktigt, kanske är vi lite er i fas nu, för att kunna njuta av att han är på Nallen. Förnuft och känsla är i balans för måndagar på Nallen! Då blir det semester...
I morgon efter att vi lämnat prinsen åker vi ut till Brattön och vilar till tisdag em då det är dags att hämta honom igen. Där kan vi båda slappna av, där finns inget att "göra", där finns ingen dammsuga, inga pappershögar med borde göra saker, ingen kalender, ingen dator, knappt någon teckning till telefonen så det går inte att göra några måste telefonsamtal och heller ingen TV.
Där finns en vedeldad bastu, vatten utanför huset, toa 20 meter från huset, en restaurang, massa fågelkvitter och en hel del semesterfirare. Ni förstår att där kan till och med jag slappna av, för det finns inget att göra!

Nä dags att göra klart morgonen och känna av vad det skall bli av denna dagen...

1 kommentar:

  1. Skickar lite styrkekramar... Vet hur de känns med tjock mage och sån här värme... var likadant när Bella var i magen, och då hade jag inte ett barn å sköta oxå.

    Slå en signal om ni vill komma å bada i poolen sen när ni kommer hem:)

    Ha det så skönt!
    Ses på Ons! Kram

    SvaraRadera