måndag 13 juni 2011

att leka på förskolan

...trots att jag nu varit mamma i snart 2 år så har jag ibland så svårt att förstå hur jag hamnat i vissa situationer, som tex sitta och sjunga barnvisor och vara på sommarfest på förskolan.

Det är nästan så jag kommer på mig själv om att det är lite pinsamt och sen försvinner den känslan ganska fort igen, men det är märkligt att inte dessa situationer är lika naturliga som föräldrarskapet.

fast, det är ju också så att jag ibland får en konstig känsla och nästan får nypa mig själv. Jag är mamma, jag har familj, jag är vardaglig och föredrar oftast rutiner och struktur. Men om jag skulle beskriva mig själv med ord så skulle jag nog fortfarande välja; flexibel, glad, social, engagerad, aktiv, tjej (inte kvinna eller mamma)... jag är inte den samma i hjärnan ibland som det jag som jag lever... i huvudet så är jag strax under 30 års åldern och i mina bästa år, i livet är jag en cp mamma med full(!?) kontroll över vardagen och allt där till, en fjällräven morsa utan ryggsäck, men jag föredrar bekväma skor före pumps... det kan jag nog erkänna utan att känna mig helt blottad...

1 kommentar:

  1. Underbara inlägg Louise!
    Detta kunde jag inte uttryckt bättre själv!!!
    Undrar om självbilden och verkligheten någonsin kommer komma ikapp varann...?

    Intressant läsning om CP nedan,
    *kram* Anna

    SvaraRadera