söndag 13 februari 2011

Att vara barnfri

I helgen har prinsen varit hos mormor och farbror Leif, själv! Oj, oj, oj vad det är skönt med lite barnfri tid. För mig krävs verkligen att han är borta en hel helg för att jag riktigt skall koppla av.

På fredagen när jag kom hem på kvällen var jag helt ensam, det var helt tyst hemma, så underbart skönt. Sov som en stock hela natten! Helt galet :) I lördags åt jag och älsklingen god frukost tillsammans, tog lite rensar tag om vinden, klädkamrarna och garderoberna. Pausade med fika, vilade och fortsatte. Lagade och åt en god middag och hann med lite TV på kvällen, då, och först då kände jag av lite tomhet och saknad efter prinsen. I natt har jag sovit igen! Ätit lyxfrukost med bästa Sara på café, en liten sväng på stan och en skön promenad hem i solen... väl hemma igen så var sista 1,5 timmarna tills han skulle komma otroligt långsamma :)

Han var så glad idag, men när alla gått hem igen och vi blev själva så kopplade han av och blev så trött... han sover redan i sin säng...

Vad jag älskar den ungen! men så skönt det var att pausa i föräldraskapet en stund :)

1 kommentar:

  1. Visst e de skönt å bara inte vara mamma för en dag... fast det är då man fattar hur mycket man älskar och saknar dom små.

    Spännande å flytta snart! Börjar bli kanonfint där borta.

    Kram Lena

    SvaraRadera