lördag 8 januari 2011

Jag blir tokig!

Ingen har nappat på min bortskänkes/finnes annons!

I december fick vi utskrivet en ny medicin för prinsen som skulle få honom att sova på nätterna. Den 20:e testade vi medicinen för första gången, då sov vi kanske 5 timmar i streck! Det är nog det bästa på länge!
Natt 2 vaknade han av att han var rosslig, blev förstås spänd och så var cirkusen igång. Natt 3 sov vi mindre än innan vi började med medicinen för då var han så rosslig. Sen slutade vi med den medicinen!

Nu är det ett jävla liv här på nätterna. Han somnar gott på kvällarna, men sover bara i två timmar, är vaken, spänd och skriker i 1-2 timmar, sover 2 timmar, vaken 2 timmar. Han är nu så spänd, trots medicin, att jag fysiskt har svårt att hålla ihop honom.

Just nu var vi ju lämpligen långlediga, både jag och F, men hur blir det på måndag, då F jobbar natt och jag jobbar på tisdag dag?!!!
På måndag är iaf prinsen läkare tillbaka från sin jul och vinter semester, förhoppningsvis kan hon hjälpa oss på något sätt, innan jag blir tokig.

Å den där JÄ__LA LSS handläggaren som strular och inte vill ge oss avlastning fasta helger, för det KAN inträffa samma helger som vi jobbar! Det är ju just då som avlastning är som mest lämplig, men nej avlastning är inte till för att få tid att jobba...???? Någon som kan förklara detta för mig!!!???

Jaja, mindre roligt inlägg, med mycket frustration, men så är det just nu...

3 kommentarer:

  1. Jag beundrar er som orkar! Hoppas ni snart får den hjälpen ni så väl behöver. Kram

    SvaraRadera
  2. Måste hålla med föregående kommentar. kan inte för allt i världen sätta mig in i hur påfrestande det måste vara att först och främst få avstå sömn och annat, samt att "handläggningen" inte fungerar...det känns som det aldrig slår fel att man måste vara frisk för att orka vara sjuk..

    Ni är fantastiska och trots att ni gör det ni måste så är det i vilket fall en bedrift att bara kämpa på...kramar

    SvaraRadera
  3. Anledningen till det är att avlastningen inte ska ersätta barnomsorg, utan ge tid för vila och aktiviteter som man inte kan göra med barnet. Jag jobbar ju som LSS-handläggare för barn och ungdomar, och mitt bästa tips är att be att få ett beslut på x antal timmar i månaden, och att ni sen lägger upp timmarna tillsammans med avlösaren utan att blanda in handläggaren. För jag tror inte att ni kan få med handläggaren på det ni vill eftersom det blir fel rent lagtekniskt. Hoppas det löser sig i alla fall!

    SvaraRadera