tisdag 9 november 2010

omvänt sömnbehov

Gisses vad trött prinsen är efter att ha börjat förskolan!

Första dagen igår, han var där med pappa i 1,5 timme, skit trött på eftermiddagen, somnade gott på kvällen, sov i princip hela natten. För att vara Malte är det att vakna 2 gånger, en kanon natt.
Jag vakna till vid 07:40, rusa upp och pratade högt för att väcka prinsen, han måste ju hinna käka frukost innan vi skulle vara på förskolan 09:30. Han vaknade INTE. Så jag matade honom sovandes i sängen. kl 09 drog jag upp honom.

Efter förskolan åkte vi till Lillhagsparken för att träffa vår småländska CP-familj som tränar på Move & Walk, då somna han igen, kl är då 12. Vid 13:30 börjar jag väcka honom.

När vi kommer hem så äter han! Vilket han inte gjort på ett tag, men är på nytt trött, så jag tar honom i famnen och börjar sonda, då somnar han igen...16:15...

Det tar på prinsens krafter att börja förskolan :)

Idag "flyttade" vi in på förskolan. Mat, slangar, sprutor, flaskor, stärkelse till H2O, extra kläder, utekläder, mediciner och världens roman om prinsen skulle med till förskolan... men vad kul jag tycker det är! Det är så spännande!

Nu börjar vi leva vårt liv i Holland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar