tisdag 28 september 2010

EP medicin och matpumps skit...

Helgen som varit har Fredrik jobbat så jag har ju haft Malte mycket själv, men det har gått bra. Han har varit på gott humör på dagarna men tyvärr haft nätter som inte är helt tillfredsställande.

Igår fick vi en matpump! Och dessutom så hämtade vi ut den nya EP medicinen. Vi såg framför oss hur gott vi skulle sova denna natten, han skulle ju vara helt däckad av den nya medicinen och dessutom inte vakna av att vara hungrig...

Det tog en timme att få i ordning pumpen, den pep och slangen blev full med luft... När allt väl funkade så han nog prinsen bli hungrig och vaknade, eller så mådde han illa av att fått i sig mat.
Vaknade gjorde han, och innan vi visste ordet av så hade vi sondmat i sängen och på golvet... så mycket för den "avlastningen".
Han har sovit dåligt hela natten. Fredrik började natten i soffan med prinsen, kom in i sovrummet vid 03, så vaknade han upp så jag la mig med honom, han somnade men vaknade snart igen för att han var hungrig. I med mat, somnade om men vaknade snart igen för dagen, då var kl 06:30.
Detta var 4 natten med kass sömn och idag är det jobb!

Nu ligger han här, i soffan, på mage och jollrar, är skit glad och bjuder på det ena leendet efter det andra, så arg, frustrerad och irriterad kan jag inte vara!

...men så känner jag att det är en förkylning på G i min kropp så det dröjer nog inte länge innan prinsen är smittad och vi får sova på sjukhus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar