onsdag 11 augusti 2010

1:a pris: Feberkramp...

Oj oj oj...

I måndags ringde jag BVC, jag kom på att vi vill ge prinsen 1 års vaccinationen medans vi fortfarande är hemma och lediga båda två. BVC sköterskan tyckte det var en bra idé och tog emot oss på sin lunch. Det tog ca 1 timme sen var prinsen dålig, det hade vi ju väntat oss.

Jag åker iväg och tränar, det var ju måndag och Linda kör spinningpass = vill inte missa.

När jag kommer åkandes hem så möter svärmor upp mig på gatan och meddelar att F åkt ambulans med prinsen till sjukhus för kramper. Prinsen skulle må bättre nu, somnat och så men är inlagd.

Så; hopp in i duschen, packa nödvändig packning för att klara av sjukhusvistelse för minst 1 dygn, och iväg, fick med en banan på vägen... Väl framme så möttes jag av F som höll prinsen i sin famn, prinsen sov gott och tungt, helt utslagen efter sitt anfall.

Vi har ju så länge fasat för EP och det första anfallet!

Men väl på sjukhuset så berättar de för oss att prinsens kramper troligtvis orsakats av feber, Feberkramp.

Låter kanske märkligt men feberkramp för mig blir en vinst! En liten bit ifrån EP! Det kändes skönt att åka därifrån utan något tillägg till prinsens störning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar