onsdag 28 april 2010

OP tid - check!

Äntligen har kallelsen kommit! Nu gäller det bara att hålla honom frisk, för när norrmännen firar nationaldagen som bäst, skall min lille prins sövas och opereras, då skall han få knapp på magen!

Jag har nu varit hemma heltid (ja, förutom en liten visit på planeringsdag då) i snart 2 veckor och har fått gjort en hel del...
Ringt habiliteringen och tjatat om krypbräda, duschstol, laga befintlig stol, nya tider mm.
Ringt länsförsäkringar som inte vill sjukförsäkra prinsen(!), men den handläggaren svarade inte :(
Ringt försäkringskassan och anmält att prinsens mormor skall "vabba" för prinsen nästa vecka. Jag skall på utbildning och hans pappa på planeringsdagar...
Ringt för att ändra tid till syncentralen, som naturligtvis kallade oss den dagen vi är upptagna...
Tränat, tränat och åter tränat med prinsen, samt sjungit, sjungit och åter sjungit för att hålla humör och tålamod i schack :)

Sammanfattningsvis, vardagen kring prinsen flyter på just nu, särskilt när det är på prinsens villkor, men det känns rätt skönt!

På fredag blir prinsen 9 månader, det firar jag genom att klippa navelsträngen och dra ut på tjejäventyr, en hel helg! Så underbart skönt det skall bli, jag känner mig verkligen värd det!

På måndag börjar en liten kurs via habiliteringen som heter "rör och berör mig" där vi skall få tips och råd kring lekstimulering och kommunikation på tidig nivå, praktiska övningar med stretch, motorik och massage samt en del rörelselekar skall vi hinna med under alla måndagar i maj... förutom prinsens op dag då, förstås

2 kommentarer:

  1. va skönt för er. ses nästa helg?! puss

    SvaraRadera
  2. Skönt med op :-)... Jag hoppas du hade det bra på tjejäventyret... Kände när du skickade de härliga anetagen ;-) Så Ester hade barnvakt och jag fyllde på energi!!! Du är ett föredömme!!! Tack <3

    Kram Matilda

    SvaraRadera