lördag 6 mars 2010

Bloggar från sjukhuset...

Denna vecka har varit fulltecknad, men lillprinsen blev i söndags dålig så en hel del har reducerats av alla de planerna.

I måndags var jag tillbaka på första jobbpasset, det blev inte mycket gjort där då jag visste att det är 1,5 vecka till nästa pass, så det var inte riktigt läge att påbörja med någon direkt arbetsuppgift. Men det kändes faktiskt skönt att gå till jobbet och slippa sjukgrinet hemma och allt det arbetsamma som är kring sjukt barn. Men stackars F fick en skitjobbig första dag själv med prinsen.

I onsdags skulle vi varit på hab och träffat skk för uppföljning av smärt medicinering samt prata om muskelavslappnade, den uppföljningen fick bli via telefon. Vi skulle även träffat arbetsterapeft och logoped men det mötet fick om bokas.

Torsdag kväll, jag och F hade planerat gå på Ugglas Revy på rondo och innan dess äta räkmacka och dricka bubbel på gothia. (julklapp och present från jobbkompisar).Då lillprinsen varit krasslig i veckan och inte ätit bra kände jag inte riktigt för Ugglas så vi gav bort de biljetterna till min bror, tack för det. Mitt nya jag, vill inte riktigt gå iväg och förväntas ha roligt... (hmm får fundera mer på det vid ett senare tillfälle.)

Hemma blev lillprinen sämre och mycket förslöad, hade även denna kväll fått sin första dos med muskelavslappnande medel.

kvällen på gothia slutar med taxiresa till ÖS för att möta upp lillprinsen och farmor på barnakuten.

Nu är han iaf inlagd på avd 325, igen. Senaste veckan har lillprinsen gått ner ca 300g, så det sattes dropp, syrgas, han får inhalera ventolin och adrenalin och vi sondmatar honom det han inte orkar äta själv. Det känns super skönt att vara här, det känns super skönt att sonden är på plats och att vi kan släppa stressen med matintag. Det känns lite som pay back time! Det han krånglar med att inte vilja ha, ser vi till att han får i sig ialla fall;) Han har gått upp 345g på 1 dygn! Han är mycket piggare, inte riktigt helt tillbaka men absolut på rätt väg.

Här blir vi hela helgen, sen kanske permission.. under insättning av muskelavslappnade medicin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar