söndag 24 januari 2010

I lördags hade vi en bra dag hemma, prinsen var avslappnad och på gott humör, vilket också gör mamma och pappa på gott humör!

Runt lunchtid var det dags för mig att gå hemifrån då jag skulle träna i stan. Solen lyste och adrenalinet pumpade i kroppen i takt till musiken från MP3 spelaren, liksom värmen steg då jag höll ett högt tempot. Så kom en välbekant låt, en mycket bra låt som jag lyssnat och sjungit till många gånger, men texten talade annorlunda till mig denna förmiddag...

Jag vaknar upp och nånting har hänt
Ser en öppen dörr som nu står på glänt
Och en ny förväntan växer till en himmelsk symfoni
Det är dags att torka varje tår
Ge sig ut ut och följa dina spår
Det är tid att leva livet, full av energi

Mitt i ett äventyr
Du tänder en eld som aldrig kan försvinna
Brinnande av livslust hissar jag segel
Och reser på främmande hav
(Mitt) i ett äventyr
Och upptäcker allting som jag har att vinna
Ingen kan stoppa mig, mitt äventyr är med dig

//...//
Om resan går över mörka vatten, spelar ingen roll
Jag är fri och har allting under kontroll

(nja, den där sista meningen stämmer inte riktigt, jag är skit rädd, men kan inte göra något åt situationen, det är bara att hänga på nu)

Där gick jag längs med en å och en kyrkogård och tårarna bara spruta! Den här låten handlar ju om mig/min familj och prinsen just nu... viklen lycka! Det blev så bestämt att nu är det dags att torka tårarna och leva det livet som bjuds på fullt av energi!

Jag är lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar